Profiel van de auteur

Erwin van Ginkel

Als B2B Marketing Consultant help ik bedrijven om (internationale) groeiambities te realiseren. Ik gebruik daarvoor Account Based Marketing, Inbound Marketing of een combinatie van beide. Mijn expertise en ervaring sluit het beste aan bij het B2B bedrijven in het mkb. Met name bedrijven die SaaS (software), IT of technologie verkopen. Ook help ik startups zichzelf te positioneren.

De afgelopen 10 jaar heb ik tientallen bedrijven mogen adviseren, waaronder beursgenoteerde en wereldwijd opererende bedrijven.

Lees verder over Erwin...

2 Reacties

  • Hi Erwin,

    Interessant artikel waar je alle facetten bespreekt. Wat ik nog wel mis is personalisatie van websites, content en advertenties. Hoe kijk jij daar tegen aan?

    Overigens is er naast de genoemde IP marketing tools ook de Nederlandse tegenhanger van Clearbit genaamd Klue. Dat gaat nét allemaal een stukje verder dan enkel herkennen. Denk aan het ontsluiten van data in Google Analytics, 100% gerichte remarketing én personalisatie.

    Groeten,

    Ruud (klue.nl)

    • Beste Ruud,

      Ik ken Klue, niet van persoonlijk gebruik maar van mijn vele zoektochten naar wat er in de markt te vinden is. Ik zal Klue opnemen in de lijst met IP tools!

      Ik zou graag een keer voor een van mijn klanten de website personaliseren voor verschillende doelgroepen. Dat is nu nog wel een brug te ver. Er zijn andere prio’s, de bezoekersaantallen zijn beperkt (meestal max 10.000 per maand) en we kunnen met landingspagina’s hetzelfde doel bereiken.

      Feitelijk gaat het nu als volgt. We definieren account, contactpersonen. Deze worden benadered via bijvoorbeeld mailings en LinkedIn ads. Daarin staat een link naar een landingspagina met voor hen relevante content. Maar goed, ik zal de eerste zijn om de kans te pakken om een stap verder te gaan. Ik blijf graag op de hoogte van Klue.

Reageer