Na jaren skeptisch te zijn geweest, ben ik het afgelopen jaar laaiend enthousiast geworden over LinkedIn Campaign Manager, het advertentieplatform van LinkedIn. Bij mijn B2B-klanten haal ik hele goede resultaten:

  • Leads voor gemiddeld €30-€50 per stuk (de te verkopen producten variëren van enkele duizenden euro’s tot enkele tonnen)
  • Doorklikpercentages die hoger liggen dan Google Adwords
  • Medewerkers die bij een beurs hun agenda volgeboekt hebben met afspraken met potentiële klanten

Dat is wat ik voortdurend meemaak. LinkedIn maakt het zo goed mogelijk om een specifieke doelgroepen te bereiken. Gecombineerd met een goed verhaal zijn B2B-bedrijven in staat om mensen te bereiken die ze anders nooit bereikt hadden. 

Trainingen

Ik geef zowel open trainingen als in-house trainingen. De open trainingen geef ik door heel Nederland. Ik ga ze inplannen voor juni. Daarvoor kunnen geïnteresseerde zich via deze website aanmelden Neem voor een in-house training contact op via e-mail: info@erwinvanginkel.nl.

Maatwerk

Bedrijven kunnen me inhuren om LinkedIn advertentiecampagnes voor ze te laten uitvoeren. Stuur me bij interesse een e-mail: info@erwinvanginkel.nl.

Ervaringen

AutoCAD applicatie systeemplafonds

De CAD Factory
Evert-jan Oskam van de CAD Factory is een CAD programmeur. Hij automatiseert tekenwerk voor onder andere bouwbedrijven. Evert-jan heeft een hele specifieke doelgroep. Met SEO en Google Adwords lukt het nauwelijks om de goede doelgroep op de website te krijgen. Op advies van Erwin is Evert-jan gaan experimenteren met LinkedIn Campaign Manager. En met succes. Evert-jan krijgt websitebezoekers, Likes, reacties en last but not least relevante leads.

Hoe hebben Evert-Jan en Erwin dit aangepakt? Evert-jan maakt korte video’s van de applicatie die hij maakt. Hij heeft bijvoorbeeld een video gemaakt over een AutoCAD applicatie voor systeemplafonds. Deze video deelt hij met een persoonlijke advertentie met medewerkers van afbouwbedrijven die AutoCAD expertise hebben. Doordat Evert-jan zo gericht adverteert, is hij relevant en krijgt hij veel respons. De gemiddelde kosten zijn ongeveer €20 per lead.

Van Mourik Flaking Mill

Van Mourik Crushing Mills
Van Mourik ontwikkelt productielijnen voor de dierenvoeding- en voedingsmiddelenindustrie. Met experts uit de markt heeft Van Mourik een flaking mill ontwikkelt. Dat zijn specifieke machines die van zaden een flake maken, waarna de wals er olie uit kan persen. Er zijn wereldwijd een handvol grote bedrijven die in staat zijn om kwalitatief hoogwaardige flakers te maken. Van Mourik betreedt als nieuwe speler deze markt.

Binnen deze campagne richten we ons op mensen die zich begeven in de ‘oilseed crushing’ industrie. Dat is dus heel specifiek. Met LinkedIn advertenties zorgen we voor naamsbekendheid en leads in deze doelgroep. We hebben ervoor gekozen om een brochure als download te koppelen aan advertenties. Mensen in de branche zijn nieuwsgierig wat Van Mourik als nieuwe speler te vertellen heeft. Zodra ze de brochure downloaden, krijgt van Mourik de contactgegevens binnen en zorgt sales voor opvolging. De gemiddelde kosten zijn €50 per lead.

Profiel van de auteur

Erwin van Ginkel

Als B2B Marketing Consultant help ik bedrijven om (internationale) groeiambities te realiseren. Ik gebruik daarvoor Account Based Marketing, Inbound Marketing of een combinatie van beide. Mijn expertise en ervaring sluit het beste aan bij het B2B bedrijven in het mkb. Met name bedrijven die SaaS (software), IT of technologie verkopen. Ook help ik startups zichzelf te positioneren.

De afgelopen 10 jaar heb ik tientallen bedrijven mogen adviseren, waaronder beursgenoteerde en wereldwijd opererende bedrijven.

Lees verder over Erwin...

Reageer