In de “buzz” zitten

Ik sprak vorige week met een ondernemer, die in de “buzz” zit. Ik ken de “buzz” ook vanuit de periode dat ik mijn eigen bureau had. Wat is de “buzz”?

Er is geen goed Nederlands woord voor. Maar ik kan beschrijven wat er gebeurt als je in de “buzz” zit.

Dan verandert alles wat je aanraakt in goud. Mensen willen graag met je samenwerken. De vraag voor samenwerking is groter dan het aanbod. Je social media berichten leveren grote interactie op. Alles vloeit.

Trefwoorden van de “buzz” zijn: gunfactor, waardering, goodwill, autoriteit, flow, populariteit, groei.

Iedereen die in de “buzz” zit of heeft gezeten, die weet waar ik het over heb. Het is niet alleen cijfermatig. Het is ook een gevoel.

Bedrijven die in de “buzz” zitten, hebben een buitengewone meerwaarde geleverd aan klanten, een community of de maatschappij.

En als zodanig krijgen ze ook een grote waardering vanuit die doelgroep. De mond-op-mond reclame is enorm.

Hun uitdaging ligt erin om het bedrijf te laten meegroeien met de populariteit die met de “buzz” gepaard gaat.

Elk bedrijf dat ik als marketing consultant spreek wil graag in de “buzz” komen. Want de “buzz” biedt de potentie om hard te groeien. Niet alle bedrijven zijn bereid om de offers te brengen die bij de “buzz” horen.

En om eerlijk te zijn, het is ook ingewikkeld. De “buzz” is ongrijpbaar. Soms doe je alles, maar lukt het toch niet.

De ondernemer die ik sprak, heeft de afgelopen jaren ook bedrijven gehad waarmee hij niet in de “buzz” kwam. En voor mij geldt hetzelfde.

Je weet hoe je het kan realiseren in een specifieke context, maar het herhalen in een andere context is ingewikkeld. Je moet het opnieuw uitvinden.

De “buzz” is prachtig om mee te maken. En het streven meer dan waard om opnieuw mee te maken! 😀

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *