Ik geloof niet in leadgeneratie

Eigen ervaring: een lead is geen klant.

Ja, er komen leads binnen die klant worden.

Meestal bezoekers die op zoek zijn naar bedrijf.

Deze mensen zijn er aan toe.

Ze hebben vrijwillig de stap genomen om contact op te nemen.

Mensen pushen om een whitepaper aan te vragen. Met goede clickbait kan je adressen verzamelen. Maar dit worden zelden klanten. Zo zelden dat het onverstandig is om een marketing/sales plan op leads te bouwen.

Niemand leest whitepapers. Bijna niemand.

Hoe wel?

  • Focus op branding; zorg dat je gekend bent
  • Focus op unieke propositie; zorg dat wat je aanbiedt radicaal verschilt van je concullega’s.
  • Focus op waarden
  • Wees present; advertenties, website, etc.
  • Focus op ambassadeurs: bestaande klanten, relaties.
  • Zorg voor warm onthaal wanneer mensen contact opnemen.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *