Marketing: de eerste date

Het probleem met de marketing van veel bedrijven: NIET SPANNEND!

Het verrast niet.

Het helpt je niet.

Het inspireert niet.

Er zit weinig schoonheid in.

In mijn beeld staat de marketing voor het aangaan van relaties met mensen. Mensen die je ‘doelgroep’. Doelgroep? Mensen voor wie jij iets kan betekenen. En andersom. Ik gebruik daarom graag de analogie met ‘daten’. Bij daten heb je de wens om iemand te leren kennen met als doel om een relatie aan te gaan. Het leren kennen is het proces om te weten te komen of de wederzijdse relatie erin zit.

Daten is natuurlijk het meeste sprekend in een liefdesrelatie. Maar vergelijkbare processen vinden in vele situaties plaats. We ‘snuffelen’.

Het proces van iemand om uiteindelijk jouw klant te worden is eveneens een proces van snuffelen. Elkaar leren kennen. Vanuit die analogie kan je naar de marketing kijken.

Hoe gedroeg je je tijdens de eerste date? Wat liet je zien? Hoe kan je dat gebruiken in de marketing?

  • Toon interesse
  • Verras
  • Help
  • Inspireer
  • Wees gastvrij en genereus
  • Neem de tijd
  • Geef ruimte
  • Lach
  • Wees volhardend
  • Heb geduld
  • Wees eerlijk
  • Focus op de juiste personen
  • Vertrouw op je eigen schoonheid, kracht

En voel wat er gebeurt. Welke signalen pik je op?

En mis je interactie in de marketing?

Dan zit daar juist een sleutel om aan jezelf te werken. Sluit het product aan? Is dit timing goed? Richt ik de marketing op de juiste personen?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *